Śniadanie podstawa zdrowego odchudzania

Głodówki, wyniszczające organizm specyfiki na odchudzanie, rygorystyczne liczenie kalorii i opuszczanie śniadań to najpopularniejsze i zarazem najbardziej radykalne i niezdrowe sposoby na zrzucenie zbędnej tkanki tłuszczowej. W niniejszym artykule zwrócimy szczególną uwagę na ostatni z wymienionych powyżej nawyków, a więc rezygnowanie z pierwszego posiłku, który powinien być najistotniejszą częścią naszego codziennego menu.

Przeprowadzone zostały badania naukowe wśród specjalistów z Tel Aviv University, które wskazały, że chudnięciu sprzyja systematyczne spożywanie śniadań. Przeważnie regularne jedzenie w godzinach porannych pozwala na zmniejszenie centymetrów w talii oraz brzuchu. Im bardziej obfite będzie nasze śniadanie, tym większe prawdopodobieństwo, że nie zabraknie nam energii do intensywnej pracy przez dłuższy czas. Tym samym, zredukowane zostaną częste napady głodu, które wynikają właśnie z niedojadania o świcie, zaraz po wstaniu na równe nogi. Brak solidnego zastrzyku odżywczego w postaci wartości dostarczanych wraz z produktami żywnościowymi sprawia, że człowiek staje się zdekoncentrowany, wyjątkowo szybko się męczy oraz nie ma sił na to, aby działać przez kilkanaście kolejnych godzin. W przypadku odrzucenia śniadań na stałe, dochodzi do wystąpienia cukrzycy typu II, zwiększenia poziomu cholesterolu, pojawienia się chorób serca oraz nadciśnienia tętniczego.

Eksperymenty przeprowadzone na ponad 90 kobietach z nadwagą wskazały, że śniadanie jest głównym posiłkiem, z którego rezygnować nie powinniśmy nigdy. Ankietowane podzielone zostały na dwie grupy izokaloryczne. Testy trwały przez dwanaście tygodni. Ochotniczki stosowały dietę 1400 kalorii. Jedna grupa miała trzymać się zasad – 700 kalorii na śniadanie, 500 kalorii na obiad oraz 200 kalorii na kolację. Drugie grono kobiet zostało przydzielone do kategorii kalorycznych – 200 kalorii na śniadanie, 500 kalorii na obiad oraz 700 kalorii na kolację. Wszelkie posiłki w przypadku obu badanych grup były identyczne. Na podstawie eksperymentu jednoznacznie okazało się, że pierwsze z pań straciły ogólnie jakieś 3,6 kg oraz prawie 8 centymetrów w talii, z kolei przedstawicielki drugiej grupy jedynie 1,36 kilograma i 3,5 centymetra w pasie. Dodatkowo kobiety jedzące bogate i urozmaicone śniadania miały o wiele niższy poziom hormonu głodu, czyli tak zwanej greliny. Przeprowadzone analizy dowiodły nie tylko istotności spożywania śniadań, ale także szkodliwości jedzenia obfitych kolacji. Jedzenie na noc, zwłaszcza w dużych ilościach, przyczynia się do wzrostu trójglicerydów we krwi, co pociąga za sobą poważne schorzenia, w tym również otyłość.

Zdjęcia

Załączniki

dobrafigura.com.pl © 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.