Pij wodę i chudnij

Pierwsze skojarzenie na hasło „odchudzanie” to ograniczenie spożywania pokarmów. Oczywiście zdrowy i zracjonalizowany jadłospis jest podstawą w walce ze zbędnymi kilogramami, jednak to nie wszystko, na co powinniśmy w głównej mierze zwrócić uwagę. Istotnym warunkiem skutecznego chudnięcia jest także picie wody. Naturalna butelka mineralnej powinna być minimum zastępującym gazowane napoje słodzone czy popularne drinki energetyczne bazujące na kofeinie. Woda to baza, na jakiej opierają się wszystkie rewelacyjne programy odchudzające.

Szczególnie polecana przy rozbijaniu tkanki tłuszczowej zgromadzonej pod skórą jest woda niskozmineralizowana, która sprzyja prawidłowemu chudnięciu. Zdaniem dietetyków oraz lekarzy każda osoba dorosła, o kondycji zdrowotnej bez zarzutów powinna dostarczać swemu organizmowi około 1,5 litra wody dziennie. Maksymalna granica to natomiast 3 litry. Wówczas nie ma problemu z tym, że spożywana woda wypłukuje cenne minerały i witaminy. Dzięki przyswajaniu wody możliwe okazuje się oczyszczanie dwóch głównych narządów wewnętrznych naszego organizmu, a mianowicie wątroby oraz nerek. Spalając zbędne kalorie, jesteśmy atakowani często przez rozmaite wirusy, bakterie i toksyny. Wyzbycie się ich umożliwia w prosty sposób właśnie czysta woda, która wypłukuje zalegające w organizmie drobnoustroje, prowadząc do regeneracji poszczególnych organów oraz poprawy ich pracy, a także szybszego metabolizmu. Wszystko to natomiast rzutuje na prawidłowe efekty stosowanej terapii odchudzającej. Nie zapominajmy, że to właśnie wątroba odgrywa kluczową rolę w procesach przemiany materii, więc warto zatroszczyć się o jej należyte funkcjonowanie tym bardziej na czas odchudzania.

Z wodą jest w pewnym sensie jak z tłuszczami. Jeśli zrezygnujemy ze zdroworozsądkowego żywienia na rzecz głodówek, szybciej przytyjemy niż gdybyśmy jedli często, ale w mniejszych porcjach. Identycznie jest z piciem wody. Przy ograniczonych ilościach jej przyswajania, organizm zatrzymuje i gromadzi w swych komórkach każdy jeden łyk. Wtedy czujemy się pełni, rozsadzeni i nasza waga wydaje się większa niż być powinna w związku z prowadzoną terapią odchudzającą. Zatrzymanie wody w ciele to najczęstszy powód niespadających kilogramów. By nie doprowadzić do takiego stanu, warto dbać o równowagę wodną. Niektórzy za płyny mające wspomóc dietę uznają także kawę czy herbatę. Niestety jednak nie warto, bowiem nie przynoszą one żadnego wartościowego rezultatu w procesie odchudzania a wręcz przeciwnie, zbyt często pite bądź za silne mogą wypłukiwać potrzebne organizmowi składniki.

Z ostatnich badań naukowców jednoznacznie wynika, że wypijanie 2,5 litra wody na dobę przyspiesza gubienie zbędnych kilogramów aż o dziesięć procent. Ponadto woda, jako jeden z nielicznych napojów, nie ma żadnych kalorii, w związku z czym pita w dużych ilościach nie tuczy. Co więcej, warto też stwierdzić, że szklaneczka wody przed każdym posiłkiem hamuje apetyt. Zjemy wtedy o wiele mniej niż gdybyśmy najpierw sięgnęli po kubek tradycyjnej małej czarnej. Jeszcze inna sprawa to pobudzenie jelit do naturalnej pracy. Szczególny problem z metabolizmem mają osoby prowadzące siedzący tryb życia. To im najciężej zrzucić brzuszek czy tłuszczyk na bioderkach. Nierzadko rzekoma tkanka tłuszczowa, jaka uwydatnia się przy założeniu bardziej obcisłych ubrań nie jest faktycznie nadwagą, ale jedynie efektem wzdęcia spowodowanego zbyt ciężkimi posiłkami, jedzeniem w pośpiechu i na raz w większych ilościach. Picie wody pozwoliłoby unormować funkcjonowanie jelit. W ten sposób łatwo zniwelujemy uczucie ciężkości i zapchania. Warto wypijać ją nie tylko przed posiłkiem, ale także i bezpośrednio po zjedzeniu dania.

Wiele osób, zwłaszcza tych, które do momentu przejścia na dietę raczej zbyt zdrowo się nie odżywiało, ma spory problem z przerzuceniem się z napojów słodzonych na niegazowaną i mdłą w smaku wodę. Alternatywą dla czystej niegazowanej może być butelka lekko gazowanej, ale koniecznie tej, która będzie miała jak najmniejszą ilość bąbelków. Wystrzegajmy się także kalorycznych wód smakowych typu cytrynowa, pomarańczowa czy truskawkowa. Specjaliści dowodzą, że 1,5 l smakowej mieszanki równa się 300 kalorii! Jest to więc prawdziwa bomba kaloryczna, której warto unikać. Przy rygorystycznych dietach nie sprawdzają się też środki zastępcze w postaci soków, które często widnieją na półkach sklepowych w dziale „produkty eko”, a w rzeczywistości są bardzo często dosładzane. Nieświadomie czymś, co z założenia ma być zdrowe i wartościowe burzymy swe osiągnięcia w walce z nadwagą. Jeśli więc faktycznie marzymy o smukłej sylwetce, warto przekonać się, że woda niegazowana to podstawowy suplement zdrowej i efektownej diety.

Zdjęcia

Załączniki

dobrafigura.com.pl © 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.