Odchudzanie może być zdrowe

O tym, że odchudzanie nie musi być wcale szkodliwe dla naszego organizmu wie już chyba każdy, kto śledzi chociaż trochę bieżące trendy. W wielu magazynach lifestylowych, na profesjonalnych czy zupełnie amatorskich blogach internetowych, w rozmaitych artykułach i czasopismach kolorowych oraz modnych programach telewizyjnych mówi się szeroko na temat zdrowego zrzucania zbędnych kilogramów bez negatywnego oddziaływania tym samym na kondycję zdrowotną. Wystarczy jedynie wyrobić w sobie kilka cennych nawyków, a z pewnością bez problemu uda nam się zredukować tkankę tłuszczową, pozostawiając organizm bez szwanku.

Zanim przystąpisz do wyczerpujących głodówek, poczytaj niniejszy tekst, aby przekonać się, że to nie o katowanie organizmu tu chodzi. Przecież co z tego, że nawet po parodniowym poście stracimy parę centymetrów w talii, skoro prędzej czy później, w celu normalnego funkcjonowania i tak będziemy zmuszeni ponownie wrócić do naturalnego odżywiania się. Nie da się żyć bez jedzenia, a jeżeli nie chcemy osiągnąć nieestetycznego efektu jojo, warto byłoby zwrócić uwagę nie tyle na sam proces odchudzania, co przede wszystkim na zmianę dotychczasowych nawyków żywieniowych. I tak zamiast wyżej wspomnianych głodówek, które kompletnie nie mają sensu, lepiej jest postawić na systematykę jedzenia. Przewrotnie – im więcej spożywasz, oczywiście w małych ilościach, tym szybciej chudniesz. Nierealne? A jednak! Tak działa nasz organizm, który przyzwyczajony do regularności jedzenia, szybciej spala tkankę tłuszczową, gdyż właściwie działa jego przemiana materii. Co innego natomiast wówczas, gdy w grę wchodzi jedzenie sporadyczne i niesystematyczne, na przykład objawiające się robienie długich przerw. Wtedy organizm robi swego rodzaju zapasy na później, a wynikiem tego jest właśnie nic innego jak tycie. Zalecane jest zatem przez dietetyków spożywanie około pięciu posiłków dziennie. Powinny one być jedzone w odstępach wynoszących około trzech godzin i co bardzo istotne, nie należy bezpośrednio przed oraz po ich spożyciu zjadać dodatkowo owoców, które są bogate w cukry. Nie omijajmy także pełnowartościowego śniadania, na które możemy przyszykować sobie najobfitszą porcję w ciągu całego dziennego menu. Na obiad powinno być mniej niż na śniadanie, a najmniej na kolację. Dodatkowo zadbajmy o uzupełnianie płynów. Wskazane jest wypijanie na dobę od 1,5 do 2 litrów wody mineralnej. Można, a nawet trzeba, pić ją między posiłkami, bowiem wtedy zjemy dużo mniej, gdyż woda wypełni nasz żołądek i automatycznie chwilowo „zmniejszy” jego pojemność, redukując tym samym uczucie głodu.

Naucz się czytać etykiety – tak brzmi kolejna reguła, jakiej musimy przestrzegać, decydując się na odchudzanie i zdrowy tryb życia. Niestety to, co wydaje nam się często wartościowe, zupełnie nie ma nic wspólnego z pozytywnym dla organizmu artykułem spożywczym, który odżywi nas i dostarczy cennych składników mineralnych oraz witamin. Tak jest bardzo często z rozmaitymi produktami gotowymi, jakie są dostępne przykładowo w popularnych supermarketach. Nie ma sensu decydowanie się na zakup zapakowanych hermetycznie surówek czy sałatek, ponieważ zawierają one często konserwanty i nie tylko w związku z tym nie schudniemy, ale także będziemy czuć się znacznie gorzej pod względem zdrowotnym, bowiem nadmierne spożycie sztucznych, chemicznych substancji przyprawia o wielorakie dolegliwości jak nie żołądkowe, to jelitowe. Pojawiają się tym samym problemy z trawieniem oraz co za ty idzie zgaga, nadmierne wydzielanie kwasów żołądkowych czy też uczucie wzdęcia i gazy. By temu zapobiec, lepiej jest poświęcić chwilę na przygotowanie wyżej wymienionych sałatek samodzielnie.

Używanie czajnika – zasada numer trzy. Nie ograniczajmy się do robienia tylko dwóch standardowych napojów typu czarna herbata i kawa. Rozwiązaniem idealnym dla odchudzających się jest herbata zielona, która oczyszcza organizm z toksyn oraz pozwala stworzyć swego rodzaju barierę ochronną przeciwko nowotworom i dolegliwościom sercowym typu zawały. Ma też właściwości orzeźwiające i odżywiające, zatem dużo bardziej jest polecana niż przykładowo nadmiernie pita w dzisiejszych czasach kawa. Z czajnika warto korzystać także do przyrządzania rozmaitych naparów, w tym między innymi rumianku, melisy czy bratka. Wszystkie te zioła działają łagodząco na organizm i oczyszczająco z toksyn.

Każdy wie doskonale o tym, że niskotłuszczowe produkty, zwłaszcza wyroby mleczne, są bardzo pożądane podczas odchudzania. Rzeczywiście tak jest, ale dieta musi być zróżnicowana i zbilansowana, zatem nie jest zalecane stosowanie w swym stałym jadłospisie jedynie tych artykułów żywnościowych. Wtedy nie trudno o zakwaszenie organizmu, a co za tym idzie poważne kłopoty z pracą żołądka, jelit a nawet nerek. Urozmaicajmy zatem codzienne menu, ale bazujmy w dużym stopniu na niskotłuszczowych produktach. Niska zawartość tłuszczu pozwoli nie tylko na to, aby solidnie wziąć się za siebie i zrzucić zbędne co nieco, ale także, jest to cenne źródło wapnia, który w znacznej mierze poprawia metabolizm i przyczynia się tym samym do szybkiego i dynamiczniejszego odchudzania z długotrwałymi efektami. Na takie dane wskazują badania medyczne, które niedawno zostały przeprowadzone na grupie kobiet. Jak dowiedli specjaliści, panie w diecie, których 1000 mg stanowił wapń, chudły przeciętnie trzy kilogramy przy stosowaniu się do dziennego limitu kalorycznego wynoszącego 1900 kalorii. Z kolei te odchudzające się panie, które z wapnia zrezygnowały, nie tyle nie chudły, co nawet dodatkowo dużo tyły! Niemal tyle samo przybierały na wadze, co kobiety z grupy przeciwnej traciły. Zdaniem naukowców wynika to z tego, że wapń jest skuteczny w rozbijaniu nadmiernej tkanki tłuszczowej, która zalega w organizmie. W ten sposób wspomagana jest każda dieta, niezależnie od tego, na czym zdecydujemy że będzie ona bazowała.

dobrafigura.com.pl © 2020. Wszelkie prawa zastrzeżone.