Jak odchudzić brzuch?

Na pytanie, co chciałbyś/chciałabyś zmienić w swojej figurze, zdecydowana większość osób stanowczo stwierdza – brzuch. Brak wyrobionych mięśni tkanki brzusznej, fałdki, rozstępy, narastające boczki oraz osiadły tłuszczyk będący wynikiem nieodpowiedniej diety lub siedzącego trybu życia to najczęstsze dylematy, które można już uznać niemal za zmorę sporej części społeczeństwa. Jak się pozbyć popularnej „oponki”? O tym nieco bliżej w dalszych fragmentach.

Na rynku dostępnych jest sporo przeróżnych specyfików, które mają pomóc w zwalczeniu krągłości brzucha. Niektóre z nich to leki, inne to natomiast preparaty kosmetyczne, jakie wywołując uczucie gorąca mają rzekomo redukować tkankę tłuszczową. Ile w tym prawdy do końca nie wiadomo, ale z pewnością dzięki determinacji i odrobiny chęci pożądane efekty uda się uzyskać szybko za sprawą ćwiczeń fizycznych połączonych z właściwą dietą. Odchudzanie brzucha wcale nie musi wiązać się z głodówkami wyniszczającymi nasz organizm czy seriami katorżniczych ćwiczeń. Są również skuteczne sposoby na to, aby ograniczyć do zupełnego minimum ryzyko powrotu straconych kilogramów często przybywających niczym bumerang w postaci efektu jojo. Długofalowe utrzymanie wąskiej talii jest jak najbardziej możliwe dzięki zróżnicowanej diecie, bogatej w witaminy i minerały oraz opartej na spożywaniu dużych ilości wody mineralnej, najlepiej niegazowanej. Konieczne jest również całkowite zrezygnowanie z fast foodów, które „osiadają” w głównej mierze właśnie na brzuchu.

Generalnie otyłość brzuszna występuje bardzo często poprzez nieprawidłową homeostazę glukozy wynikającą z insulinooporności, czyli redukcji wrażliwości tkanki tłuszczowej, wątroby oraz mięśni na insulinę. W konsekwencji, syndrom ten prowadzi do cukrzycy typu II. U osób, u których wykazano takową przypadłość wyjątkowo niewskazane jest spożywanie węglowodanów, jakie przeradzają się w tkankę tłuszczową. Nie są one spalane w związku z tym przejawia się to w postaci powiększających się fałd brzusznych. Alternatywą dla insulinoopornych jest rezygnacja z niekorzystnie wpływających na figurę węglowodanów na rzecz białka. Z jednej strony rozwiązanie to pozwoli na szybsze odchudzanie, a po drugie będzie dobrym wariantem chroniącym przed dolegliwościami sercowo-naczyniowymi. Z tego powodu u pacjentów leczących się na otyłość z naciskiem na zrzucenie brzucha, wybiera się trzymiesięczne kuracje, które opierają się na dietach bogatobiałkowych. W takich jadłospisach skreśla się niemal całkowicie ilość spożywanych węglowodanów, zaś poza białkiem ich braki uzupełnia się warzywami i owocami. Dzienna porcja błonnika, jaka powinna być dostarczana odchudzanemu to od 25 do 40 gram, w zależności od stanu, wieku, kondycji i płci danej osoby. Nie da się jednak ukryć, że w zaawansowanych stadiach nadwagi nie obejdzie się bez specjalistycznej pomocy ze strony lekarza oraz dietetyka, którzy powinni non stop kontrolować to, co odchudzający się je, jak często oraz w jakich ilościach.

Wysokobiałkowa dieta na zmniejszenie brzucha opracowana została przez zespół ekspertów z Kliniki Chorób Wewnętrznych i Diabetologii AM w Warszawie i nazwano ją od miejsca przeprowadzenia analiz dietą warszawską. Polega ona na ścisłym trzymaniu się proporcji w granicach mniej więcej:

700 kalorii – białko

700 kalorii – węglowodany

600 kalorii – tłuszcz

Ponadto konieczne jest przestrzeganie również kilku podstawowych zasad takich jak:

- ograniczenie jedzenia jajek do maksymalnie czterech w tygodniu

- zupełne zaprzestanie spożywania cukru

- odrzucenie jasnego pieczywa na rzecz wieloziarnistego bądź razowego

- regularne przyjmowanie posiłków

- jedzenie w ciągu dnia pięciu posiłków

- stałe kontrolowanie ciężaru ciała

- włączenie w codzienne menu chudego nabiału

- wzbogacenie jadłospisu o chude mięso

- wybieranie tłuszczy bogatych w kwasy nienasycone (oleje)

- dobieranie warzyw do każdego z posiłków, zwłaszcza tych gatunków, które cechują się niskim IG

- nie przekraczać na dobę 150 g owoców.

Zdjęcia

Załączniki

dobrafigura.com.pl © 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.