Cytrusy na węższą talię

Wśród przeróżnych diet, jakie są dzisiaj powszechnie stosowane w celu zlikwidowania nadmiernej tkanki tłuszczowej, szczególnie dużo mówi się o kuracji z udziałem cytrusów. Warto jednak podchodzić do oczyszczania bazującego na grejpfrutach, pomarańczach i cytrynach dość ostrożnie, by nie przesadzić, gdyż zbyt duża ilość tych owoców wywołuje często uczulenia. Mimo wszystko jednak warto stwierdzić, że jest to jedna z najskuteczniejszych diet, którą osoby bez alergii mogą śmiało stosować, gdyż jej efekty są niemal gwarantowane.

Na temat kuracji cytrusowych przeprowadzone zostały specjalistyczne badania, które zrealizowali francuscy naukowcy. Wnikliwa analiza wyciągu z czerwonych, słodkich cytrusów w połączeniu z guaraną wykazała, że ekstrakt jest skuteczną miksturą na redukcję tkanki tłuszczowej w rejonie przede wszystkim bioder i brzucha. Eksperyment obejmował sprawdzenie skuteczności działania Sinetrolu-XPur, a więc opatentowanego ekstraktu z cytrusów oraz guarany. Przez 12 tygodni kontynuowano badanie randomizowane wykonywane na zasadzie podwójnie ślepej próby. W badaniu uczestniczyła prawie setka ochotników. Połowa z nich miała przyjmować preparat Sinetrol-XPur w ilości 450 mg dwa razy dziennie. Pozostali otrzymali natomiast placebo. Po zakończeniu eksperymentu okazało się, że dolne partie ciała znacząco zmniejszyły swój obwód u tych, którzy spożywali specyfik z ekstraktu. Redukcja zalegającej tkanki tłuszczowej wynosiła prawie sześć procent w talii oraz niemal pięć procent w biodrach. W brzuchu natomiast centymetry zmniejszyły się o praktycznie dziesięć procent. Z kolei w przypadku osób na diecie, lecz nieotrzymujących Sinterolu-XPur zaś zwykłe placebo spadek masy ciała był o wiele mniej spektakularny – niespełna dwa procent w talii, prawie 1,5 procent w biodrach oraz niedużo ponad trzy procent w tkance brzusznej.

Ponadto warto również dodać, że ekstrakt z cytrusów pozwolił na spore podniesienie poziomu glutationu i dysmutazy ponadtlenkowej, które przyczyniają się w dużym stopniu do zwalczania wolnych rodników. Jednocześnie warto podkreślić, że przez cały czas kilkunastotygodniowej kuracji nie pojawiły się u badanych żadne skutki uboczne. Spokojnie można więc stosować wyciąg z owoców cytrusowych w celu zredukowania tłuszczu brzusznego oraz zwiększenia bariery antyoksydacyjnej w organizmie. Wybierając właśnie dietę cytrusową nie oznacza to, że zmuszeni jesteśmy do rezygnacji z wszystkich innych produktów poza owocami typu grejpfruty, pomarańcze czy cytryny. Cytrusy powinny być dodawane do każdego posiłku, stanowiąc ich uzupełnienie. Najlepiej połączyć je z jedzeniem zbożowym, a więc chlebem razowym czy pełnoziarnistym oraz musli. Do tego idealnie sprawdzi się mięso drobiowe bądź ryby, najlepiej przygotowywane w piekarniku. Pieczmy je w folii, bowiem zapewni to ich smakowitość, a jednocześnie pozwoli na uniknięcie tradycyjnego smażenia z wykorzystaniem kalorycznego oleju. Mięso tego typu jest źródłem białka, które zapewnia uczucie sytości na długi czas, więc pozwala przyswajać mniej i rzadziej. Poza tym, białko to także energia na cały dzień, której organizm potrzebuje zarówno do pracy jak i wysiłku intelektualnego. Ponadto do cytrusów warto wybierać także kiełki brokułów, zarodki pszenne, pestki dyni, kefir, maślanka i jogurty wyłącznie naturalne. Nie utuczą nas z pewnością sałata i otręby owsiane. Charakteryzowane tu cytrusy możemy natomiast przyjmować w rozmaitych postaciach.

Nie musimy jeść świeżych owoców, ale pić z nich soki czy robić sobie przeciery bądź sałatki doskonale smakujące zwłaszcza w sezonie wiosenno-letnim. W przypadku tej diety zachęcające jest to, że na cytrusy możemy się zdecydować w zasadzie zawsze bez względu na porę roku, gdyż jako produkty egzotyczne dostępne są na sklepowych półkach zawsze i wszędzie. By efekty „katowania się” cytrusami były jak najlepsze warto abyśmy zrezygnowali z produktów takich jak białe pieczywo, sery żółte, ziemniaki, tłuste mleko, warzywa strączkowe, jajka, kapusta, cebula, słodycze, mięsa oraz tłustawe wędliny czy cukier. Nie jest też wskazane picie równocześnie z jedzeniem cytrusów napojów alkoholowych, mocnej herbaty oraz kawy.

Cytrusy są bardzo niskokaloryczne. Mandarynka ma zaledwie 34 kalorie, pomarańcza 110 kalorii z kolei grejpfrut jakieś 126 kalorii. Dzięki substancjom zawartym w owocach możliwe jest schudnięcie zdrowo oraz szybko. Zbawienne okazuje się zwłaszcza działanie witaminy C, która niweluje tłuszcz z organizmu. Poza tym, przyczynia się ona do hamowania procesu starzenia się skóry. Blokuje gromadzenie się tkanki tłuszczowej. Idealną kompozycje tworzy wraz z witaminą A. Wspólnie produkują kolagen – tak ważny do młodego wyglądu skóry. Istotny jest także zawarty w cytrusach błonnik, który przyczynia się do szybszej przemiany materii. W owocach zawarte są dwa podstawowe typy błonnika, a więc rozpuszczalny, czyli pektyny i nierozpuszczalny. Pierwszy umożliwia znaczącą redukcję poziomu cholesterolu we krwi, a drugi hamuje łaknienie poprzez pęcznienie w żołądku. Oba sprzyjają pracy jelit. Detoksykująco działa też potas, który pozwala pozbyć się nadmiaru wody. Tworzy też skuteczną ochronę przed nadciśnieniem. Ułatwia przyswajanie białek oraz węglowodanów. Podnosi odporność.

Przykładowe, jednodniowe menu diety cytrusowej:

Pierwsze śniadanie – miska jogurtu naturalnego z owocami (pomarańcza, banan, kiwi), kilka łyżek płatków owsianych.

Drugie śniadanie – dwie cienko skrojone kromki chleba razowego, trochę kiełków, kilka listków sałaty, plasterek łososia. Do picia szklanka soku ze świeżych cytrusów.

Obiad – dwa plastry piersi z kurczaka zapieczone w folii, łyżka ryżu, surówka z marchewki i mandarynki.

Kolacja – sałatka owocowa bądź duża pomarańcza.

Przed rozpoczęciem diety cytrusowej dobrze jest się do niej właściwie przygotować. W tym celu warto zjeść 150 g mięsa, które zostanie silnie skropione sokiem cytrynowym. W ten sposób znajdujące się w mięsie białko w połączeniu z witaminą C pozwolą na pobudzenie hormonów warunkujących spalanie. Warto jednak wiedzieć, że owe hormony działają wyłącznie w nocy, więc dobrze wyżej wyszczególniony produkt spożyć w porze kolacji.

Zdjęcia

Załączniki

dobrafigura.com.pl © 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.