Atrakcyjny brzuch i wąska talia - skuteczne wskazówki cz.1

By móc liczyć na efekty odchudzania, trzeba trzymać się kilku sprawdzonych zasad. Po pierwsze – trening czyni mistrza, a po drugie – wyrzeczenia i dieta stanowią podstawę. Jak wskazują ankiety przeprowadzane wśród kobiet, które narzekają na swoją figurę, za najbardziej kłopotliwy uznaje się przede wszystkim brzuch i nieestetyczne boczki. By mieć potocznie zwany kaloryfer i talię osy konieczne jest wykazanie się determinacją w dążeniu do obranego celu.

Co jeść, jak często i w jakich ilościach, aby uzyskać rezultaty? Czy ćwiczyć i w jaki sposób? Na co zwrócić uwagę w szczególności, kiedy rozpoczynamy proces odchudzania? Najważniejsze jest uświadomienie sobie, że zrzucać zbędne kilogramy, redukować centymetry w pasie a kształtować mięśnie brzucha, które wyhodować jest zdecydowanie najtrudniej, to dwie zupełnie inne sprawy. Nie jest łatwo wyrzeźbić atrakcyjną posturę, ale nie oznacza to, iż jest to niemożliwe. Głównie chodzi o to, aby nie katować się drastycznymi głodówkami czy też zbyt rygorystycznie obcinać dotychczasowe wartości w menu, ale znaleźć dla siebie swój złoty środek na optymalne żywienie. Przecież coś musimy jeść i najlepiej, aby było to to, co lubimy, co nam smakuje, ale w zbilansowanych ilościach. Na płaski jak deska brzuch i wcięcie w talii pomocny będzie błonnik. Pozwoli na uregulowanie pracy jelit. Perystaltyka jest w tym przypadku niezmiernie ważnym czynnikiem, który czasami jest winowajcą takiego, a nie innego wyglądu naszego brzuszka. Wydaje się na pierwszy rzut oka, że podbrzusze pokrywa nieładna fałda tłuszczu, a w gruncie rzeczy nie jest to tkanka tłuszczowa tylko po prostu efekt wzdęcia. Po pokarmach bazujących na błonniku, wypróżnienia są regularne i eliminowane są zaparcia. Obowiązuje także charakterystyczna zasada – im bardziej miękkie produkty spożywasz, tym bardziej miękkie jest Twoje ciało. O co w tym chodzi? Otóż wydaje się to zupełnie prawdziwym stwierdzeniem, bo zakładając, że żywimy się twardymi i soczystymi warzywami czy owocami, pełnoziarnistym pieczywem, odrzucając jednocześnie wszystko co „masiste”, „maziaste” i pulchne, nie tylko chudniemy, ale też ujędrniamy swoje ciało. Przy odrobinie ćwiczeń możemy także z czasem wyhodować mięśnie. Nie jest zatem bujdą powszechnie znane powiedzenie, że jesteśmy tym, co jemy. Poza błonnikiem, wartym wyszczególnienia składnikiem umożliwiającym spalanie tkanki tłuszczowej szybko i sprawnie, jest selen. Produkty bogate w ten składnik wyraźnie wpływają na talię. Jedzmy w związku z tym sporo ryb morskich, wołowinę, orzechy, w tym zwłaszcza brazylijskie, jaja czy nasiona słonecznika. Nie zaszkodzą bez wątpienia kiełki pszenicy, kukurydza oraz pomidory. Jako przekąskę, na śniadanie bądź lekką kolację polecane są także płatki kukurydziane lub owsiane z dodatkiem pestek słonecznika. W tak prosty sposób dostarczymy naszemu organizmowi potrzebną mu, dzienną porcję selenu. Nic nie wpływa lepiej na kształtny brzuszek niż chrom, który pozwala na zniwelowanie do minimum poczucia głodu. Nie odczuwamy chęci na podjadanie, ponieważ pierwiastek ten hamuje po prostu ośrodek głodu. Najlepszym źródłem tego minerału okazują się między innymi kasze, płatki, ser, jaja, wątroba, nerki wieprzowe, sałata, ryby, zielony groszek, chleby pełnoziarniste oraz chude mięso. Warto także nadmienić tu o zdrowotności i skuteczności w kwestii odchudzania przypraw oraz ziół, które w znaczący sposób poprawiają tempo przemiany materii. Ogólnie słyszy się, że trzeba przy trzymaniu się diety jeść sporo owoców i warzyw. To fakt, ale podczas gdy te drugie raczej nas nie utuczą w swej czystej postaci, z tymi pierwszymi bywa różnie. Wątpliwe jest przykładowo spożywanie bananów czy awokado, które owszem są pełne cennych witamin, ale niestety również kaloryczne. Bez jakichkolwiek obaw można natomiast konsumować warzywa i owoce koloru pomarańczowego, które wpływają znakomicie na płaskość brzucha i wklęsłość talii. A zatem do codziennego jadłospisu dobrze jest dodać paprykę, morele, pomarańcze, grejpfruty, marchewkę, brzoskwinie, nektarynki. Najlepiej, aby zrobić z nich sałatkę, ponieważ rozdrobnione na niewielkie kawałeczki nie będą zalegały w układzie pokarmowym i zostaną szybko strawione. Nie są ciężkie i nie mają aż tyle cukrów, co powiedzmy winogrona, a także są niesamowicie smakowite i stosunkowo niedrogie, niezależnie w zasadzie od sezonu.

To, co warto jeść, aby stracić kilka centymetrów w brzuchu i wysmuklić talię już wiemy, teraz przyszedł czas na zestawienie napojów. Świetnie na sylwetkę, w zasadzie każdą jej część, działa naturalna woda źródlana, najlepiej niegazowa, bądź lekko gazowana. Pozwala na oczyszczenie organizmu z wszelkich toksyn, a więc wykazuje działanie od wewnątrz, co daje gwarancję, iż będzie to efektem długotrwałym. Poza tym, wpływa także na to, jak funkcjonuje nasza skóra, a zatem uaktywnia się też od zewnątrz. Praktycznie nie ma żadnego innego napoju, który łączyłby właściwość oddziaływania od środka i z wierzchu. Porównajmy wodę na przykład z kawą. Co z tego, że niby ziarnista, naturalna kawa przyrządzana z nasion wysokiej jakości kawowca ma pewne właściwości zdrowotne, jeżeli tak czy inaczej wywołuje odwodnienie organizmu oraz przesuszenie skóry. Podobnie z działaniem energetyków – może i gubimy po nich kilogramy, bo przez ich taki a nie inny skład faktycznie przyspieszona zostaje praca jelit a co za tym idzie wizyty w ubikacji odbywamy częściej niż standardowo, ale mimo wszystko możliwe do wystąpienia po długotrwałym ich stosowaniu skutki uboczne są o wiele bardziej poważne. Nie tylko reaguje na nie źle nasz żołądek, ale i skóra, która staje się sucha i pękająca. Powodem jest właśnie odwodnienie. Posiłkowanie się wyłącznie sprawdzoną od wieków H2O, pozwala na połączenie dwóch kwestii w jedną – pięknej sylwetki i ogólnej, dobrej kondycji zdrowotnej. Z umiarem wskazane jest przy procesie odchudzania również picie czerwonej herbaty. Nie należy z nią jednak przesadzać, bo może powodować istotne zaburzenia, jeżeli chodzi o działanie jelit i nerek. Ten napar daje kopa, umożliwiając o wiele szybsze trawienie. Rezultat oczyszczenia a co za tym idzie spalenia tkanki tłuszczowej i uzyskania w związku z tym płaskiego brzucha i szczupłej talii, dają też ziołowe wywary. Przeróżne mieszanki można nabywać w zwyczajnych sklepach zielarskich w postaci już gotowej herbatki bądź listków i suszu, z których przygotujemy skład napoju samodzielnie. Polecane są między innymi bez, brzoza, perz, arcydzięgiel czy pokrzywa. Napary najbardziej wartościowe są wówczas, gdy wypijemy je bezpośrednio przed położeniem się spać.

Zdjęcia

Załączniki

dobrafigura.com.pl © 2020. Wszelkie prawa zastrzeżone.