Kilka aspektów odchudzania

Obecne za jeden z najpoważniejszych problemów społecznych uznaje się otyłość. Z nadwagą boryka się coraz szersza grupa ludzi, którzy marzą o zrzuceniu zbędnych kilogramów. Jak wynika z najświeższych statystyk, w Polsce co czwarty mieszkaniec waży więcej niż powinien. Specjaliści są zdania, że powodem tego jest dominujący dziś tryb życia polegający na ciągłym biegu, pośpiechu, zaniedbaniu prawidłowych nawyków żywieniowych, a także na wybieraniu wyłącznie biernych form wypoczynku.

Takie tempo prowadzi do zaburzeń w racjonalnym, systematycznym spożywaniu posiłków i ogranicza się jedynie do „zapychania” żołądka czym popadnie w momentach kryzysowych, gdy organizm pilnie odczuwa potrzebę jedzenia. Zdecydowanie rośnie też liczba osób wykonujących klasyczną pracę biurową wiążącą się z kilku a nawet nierzadko i kilkunastogodzinnym przesiadywaniem przed komputerem. Taki obraz dnia powszedniego kończy w ramach relaksu lądowanie przed kanapą z pilotem w ręku. Zrezygnowanie z ruchu, zbalansowanej diety, regularnego wysypiania się oraz chroniczny stres rodzą problemy z nadwagą.

Otyłość to dla wielu jedynie kłopot natury estetycznej. Warto uświadomić sobie, że nagromadzona tkanka tłuszczowa to poważne niebezpieczeństwo zdrowotne. Zalegający pod skórą tłuszcz przyczynia się do rozwoju poważnych chorób układu krwionośnego. U ludzi grubszych nie trudno również o cukrzycę oraz nadwyrężenia stawów. Mięśnie odmawiają posłuszeństwa, szwankuje także serce. W konsekwencji nieatrakcyjnego wyglądu oraz przeróżnych schorzeń zdrowotnych, człowiek ma niskie poczucie własnej wartości oraz traci pewność siebie. Wielu ludzi z nadwagą dopada depresja. By tego wszystkiego uniknąć należy obiektywnie ocenić swą kondycję fizyczną, sylwetkę oraz wagę ciała. Przyjrzyjmy się również preferowanemu stylowi codziennego funkcjonowania, a mianowicie zwróćmy uwagę na to ile jemy, co jemy, jak często i w jakich ilościach. Nie zaszkodzi wykonanie rutynowych badań kontrolnych, które mogą wykluczyć ewentualne dolegliwości zdrowotne, bądź wręcz przeciwnie – pozwolą wykryć je o wiele wcześniej.

Decydując się podjąć walkę z otyłością, należy podejść do tego z uwzględnieniem kilku możliwych sfer działania. A zatem, nie ograniczajmy się wyłącznie do zmagań z tkanką tłuszczową poprzez dietę. Poza ułożeniem prawidłowej piramidy żywieniowej, dobrze byłoby zmodyfikować nieco swój dotychczasowy rozkład dnia, przewidując w nim dodatkowy czas na ćwiczenia fizyczne. Niekoniecznie musi być to od razu prawdziwa pasja do sportu czy uprawianie konkretnych dyscyplin profesjonalnie i wyczerpująco. Wystarczy karnet na siłownię, basen czy aerobik. Chodzi przecież o to, aby się trochę poruszać i skończyć z „zasiedzeniem”. Wówczas rezultaty kontrolowanego jedzenia plus ćwiczeń będą o wiele lepsze.

Od wielu lat walkę z nadwagą na Zachodzie, gdzie otyłość jest bardzo częstym problemem Amerykanów, prowadzi się poprzez rozmaite specyfiki odchudzające, jakie dostępne są obecnie na rynku w ogromnej ilości. Suplementy diety tego typu są często oceniane w sposób krytyczny przez naukowców oraz lekarzy, w opinii których silne preparaty mogą zaszkodzić organizmowi. Najczęstsze zarzuty stawiane owym medykamentom to między innymi silne uszkodzenie ścianek żołądka, nerek oraz trzustki. Nie oznacza to jednak, że wszystkie tabletki, jakie są obecnie dystrybuowane pod nazwą „suplementy diety na odchudzanie” są złe. Najlepiej skonsultować się z farmaceutą i zapoznać się dokładnie z zawartością danego specyfiku. Nie wszystkie preparaty wywołują jedynie szereg skutków ubocznych. Ponadto przed rozpoczęciem suplementacji konieczne jest sprawdzenie swego ogólnego stanu zdrowia oraz dobranie konkretnego środka indywidualnie do siebie.

Równie warty uwagi jest sprzęt treningowy przydatny zwłaszcza dla osób chcących zgubić więcej niż zaledwie kilka kilo. Poza tym, mając swoje własne urządzenia do ćwiczeń, oszczędzamy czas potrzebny na korzystanie z siłowni. Szczególnie pomocny okazuje się rowerek stacjonarny, bieżnia oraz stepper. Każdy z nich daje możliwość szybkiego spalania tkanki tłuszczowej. Zakup wysokiej jakości przyrządów powinien być uzależniony zwłaszcza od potrzeb osobistych trenującego. Warto więc skonsultować się przed nabyciem sprzętu z fachowcem, który oceni naszą kondycję, posprawdza wyniki badań lekarskich oraz dobierze zestawy aktywności idealnie do nas. Tym samym, nie ma sensu decydowanie się zbyt pochopnie na inwestycję w dość kosztowną mini-siłownię, składającą się z urządzeń przypadkowo zakupionych. Lepiej postawić na pełen profesjonalizm i podejść do kwestii odchudzania rozsądnie.

Zdjęcia

Załączniki

dobrafigura.com.pl © 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.